Polecane przez Demaskatora

DeRadwan1maskator.,

gorąco poleca teksty innych blogerów

wg swojej selekcji: 

1. Tomasz Parol (Łażący Łazarz vel Grabarz) o lemingach, czyli obraz obecnego polskiego problemu narodowego

2. Tomasz Parol o karierze młodzika Jacka Kapicy, bracie mojego kolegi ze studiów zresztą, i źródłach podobnych karier w bandyckiej III RP

3. Jarosław Ruszkiewicz (Spirito Libero) anty-syjonista i anty-neokon

 

4. Wojciech Domin, Mirosław Rusek, Autonom i skany prac z cybernetyki prof. Mazura

 

5. New Dawn Magazine – starożytna mądrość, szerokie horyzonty myślowe (j.angielski, Australia)

 

 

6. Nexus Magazine (j. angielski, Australia)

 

Demaskator. poleca również książki, które ostatnio przeczytał:

1. Buchanan, Patrick J.; The death of the West: how dying populations andimmigrant invasions imperil our country and civilization; (2002), St.Martin’s Press, New York; [first edition]

I w ten sposób kończy się świat, …nie z hukiem, lecz z kwileniem – T.S. Eliot, „Puści ludzie”

2. Michener, James A.; Poland: the towering saga of a proud land and its indomitable people;(1991), Transworld Publishers (Australia); [first published 1983]

„Polska” [polskie wydanie] od 2006 r. za 7.60 zł

3. Rothkopf, David; Superclass: how the rich ruined our world; (2009) Abacus, London; [first published 2008]

4. More, Thomas; Utopia; (1986) Penguin Books, Australia; [first published 1961]

5. Huxley, Aldous; Brave New World; (1994), Flamingo Modern Classic, London; [first published 1932] – otwierająca oczy dystopia

6. Wengrow, David; What makes civilization? The ancient near East and the future of the West; (2010) Oxford University Press [first edition]

7. Axelrod, Alan; The New World Order; (2010) Alpha Books; USA

8. C. Wright Mills; The Power Elite, (1956) USA
 

ale również takie pozycje jak:

 

„Krótka historia czasu” Hawking Stephen;

„Towarzysze” R. Service;

„Lenin” D. Wołkonowowa;

„Stalin” E. Radzińskiego;

„Historia Polski 1918 – 1945” Brzoza i Sowa;

„Era zawirowań” Alan Greenspan;

“Psychopaci są wśród nas” R. Hare;

“W uścisku tajnych służb” A. Zybertowicz;

“Gwiazdozbiór” Joanna i Andrzej Gwiazdowie w rozmowie z Remigiuszem Okraską;

Political_ponerology_Wikipedia_En

„Ponerologia polityczna” prof. psychiatrii, Andrzej Łobaczewskitu książki do kupienia

Pięć dokumentów pdf: 1. In Memoriam_ Andrzej MŁobaczewski 2. The Trick of the Psychopath’s Trade_ Make Us Believe that Evil Comes from Others; 3. Political Ponerology_ A Science of Evil Applied for Political Purposes; 4. O „Ponerologii politycznej” cz. 1 _ PRACowniA; 5. O „Ponerologii politycznej” cz. 2 _ PRACowniA

Prof. psychiatrii – Andrzej Łobaczewski (1921-2007), „Ponerologia polityczna”, to ksiazka o elitach politycznych PRL, ich metodach i umyslach i o tym jak tworzy sie zlo w polityce. Po wielu latach obserwacji doszedlem do wniosku ze ten sposb rzadzenia nie byl i nie jest obcy swiatu tzw zachodniemu, jedynym krajem ktory w najmniejszym stopniu zostal dotkniety patologia wladzy jest Szwajcaria. Ten film jest w jezyku hiszpanskim i angielskim ale nie musisz go tlumaczyc, zrozumiesz go bez tlumaczenia tekstow. Zachecam jednak do przeczytania ksiazki; razem z filmem stanowia one jedna calosc. W 1990 roku kiedy nastepowalo przejscie z PRL do III RP mialem nadzieje ze patokratyczny system wladzy sie skonczy. Stalo sie inaczej, system ten zostal poglebiony , udoskonalony i w obecnej chwili doprowadza do calkowitej likwidacji panstwa polskiego. Jezeli sie jeszcze nie obudziles to mam nadzieje ze ten film spelni taka role.

oraz filmy DVD:

 

1. „First Contact; New Guinea’s high landers encounter the outside world”, film dokumentalnynakręcony przez Australijczyków Bob Connolly i Robin Anderson, który poprzedziła ich książka z 1987 (Viking Penguin) o wyprawie z 1930r. dwudziestoletnich żydowskich braci Leahy z Australii w poszukiwaniu złota, i o tym jak łatwo ujarzmili dziewiczą ludność górskich kotlin w sercu Papui i Nowej Gwinei za pomocą jednej strzelby i muszelek z wybrzeża.

2. „Fahrenheit 451” film nakręcony w 1966 r., reż. Francois Truffaut; na podstawie dystopii Amerykanina Raya Bradbury z 1953 r. o tym samym tytule. O tym jak w pewnym „błogim” totalitarnym kraju, czytanie książek jest zakazane przez władze, odbiorniki TV (wiszące na ścianach jak dzisiejsze plazmy i LCD) są wszechobecne z bardzo popularnymi indoktrynującymi (brain wash–tłum. pranie mózgów) ludność kraju programami telewizji interaktywnej. Próżność, narcyzm i konformizm są wzmacnianymi cechami u ludzi przez te programy. Opór społeczny rośnie tylko w domach bez anten TV. U ludzi, którzy odłączyli kable od doktrynerskiego matrixa, masmediów kontrolowanych przez władzę, i zaczęli potajemnie czytać i gromadzić książki.

 

3.„Animal Farm” [tłum.“Folwark Zwierzęcy”] film animowany na podstawie opowiadania Erica Arthura Blaira (ps. George Orwell) z 1945 r. przedstawiający prawdziwą i powszechną naturę społecznej polityki człowieka, tę bazę wyjaśniającą dlaczego historia ludzka tak nieszczęśliwie kołem się toczy.

Świnie jako najinteligentniejsze ze zwierząt stanęły na czele rewolucji, mającej uwolnić upodlone i głodne zwierzęta spod władzy człowieka. Z czasem jednak wprowadzoną zasadę równego traktowania wszystkich naginają do własnych potrzeb: urzędują w salonach i patrzą na wszystkich z góry. Zwierzęta stopniowo zapominają o pierwszych dniach wolności, a szczęście pojmują jako syty żołądek i prawo do posiadania owoców własnej pracy. Kiedy jednak i to im zostaje odebrane, głodne i zmęczone boją się odezwać, bo nad poprawnością myślenia czuwają warczące psy. Smutny finał tej przypowieści stawia pytanie: dlaczego upadły ideały wolności i solidarności zwierząt? Odpowiedź może być taka: albo władza tak demoralizuje tych, którzy ją sprawują, albo winę za taki stan rzeczy ponoszą obywatele-analfabeci, którzy pozwolili sobą manipulować. Wiadomo, że dzieło Orwella jest o nas samych. Problem polega tylko na tym, z kim w tej bajce się identyfikujemy? Nikt nie mógł się już połapać, kto jest świnią, a kto człowiekiem.  [opis z zasobów Grzegorza Kołodziejczyka]

Dodatkowo [dla porządku, większości już znany] „Rok 1984” na podstawie “Nineteen Eighty-Four” Orwella z 1949 r.

4. „Gattaca” – film science-fiction z 1997 roku. Film opowiada o świecie, w którym manipulacje genetyczne i zapłodnienia in vitro są codziennością do tego stopnia, że naturalne zapłodnienie stało się rzadkością. W świecie tym większość ludzi może sobie pozwolić na „zaprogramowanie” genomu własnego dziecka. Co więcej, presja społeczna sprawia, że inne wyjście jest bardzo ryzykowne. DNA każdego dziecka jest badane i sprawdzane tuż po urodzeniu, pod kątem m.in. spodziewanych uzdolnienień dziecka, prawdopodobieństwa wystąpienia różnych chorób i spodziewanej daty śmierci. Badania genomu są powszechne przy próbach ubezpieczenia się czy braniu kredytu. Pracodawcy nie patrzą również na CV osób starających się o przyjęcie, bo do wszystkiego wystarczy im badanie. Formalnie takie praktyki są niedozwolone, ale oczywistym jest, że ktoś, kto nie jest wynikiem inżynierii genetycznej, może liczyć co najwyżej na posadę zamiatacza ulic. Nazwa tytułowej firmy Gattaca pochodzi od skrótów literowych oznaczających zasady azotowe występujące w DNA (G – guanina, A – adenina, T – tymina, C -cytozyna). Na początku 2011 roku został uznany przez NASA za najbardziej realistyczny film science fiction.

5. „Germinal” – adaptacja filmowa z 1993 r. powieści francuskiego pisarza Emila Zoli o tym samym tytule, napisana w 1885 roku. Jest to trzynasta część cyklu Rougon-Macquartowie.

Germinal to nazwa jednego z miesięcy we francuskim kalendarzu rewolucyjnym. Właściwą pracę nad tekstem powieści poprzedzało skompletowanie szczegółowego dossier poświęconego warunkom pracy i życia górników. Materiały do dossier Zola zebrał w miejscowości Anzin w 1884 roku. Sporządził również notatki opisujące znane strajki (w La Ricamarie i w Rive-de-Gier w 1869 roku, w Creusot i w Fourchambault w 1870 roku). Szczególną uwagę zwrócił na przypadki, gdy strajkujący starli się z wojskiem i padły wśród nich ofiary śmiertelne.

Szczególne miejsce w procesie zbierania materiałów do powieści odegrało poznawanie ideologii socjalistycznej, z którą Zola zapoznawał się, czytając francuską prasę lewicową i teksty Julesa Guesde’a. Działania te doprowadziły do utożsamienia się pisarza z przynajmniej niektórymi postulatami socjalizmu. W lutym 1884 roku Zola, w ślad za marksistami, upatrywał już głównej siły decydującej o przemianach społecznych w walce klasowej. Uważał, że jej przebieg zadecyduje o obliczu XX wieku. Pod wpływem dalszego poznawania ekonomii marksistowskiej Zola uznał również, iż prawdą są twierdzenia o działaniu państwa jako narzędzia klasy dominującej oraz o dehumanizacji robotników.

W założeniach autora Germinal miał stanowić kontynuację powieści „W matni”. Do opisanych w niej warunków życia robotników i rzemieślników zamierzał, poprzez Germinal, dodać szerszy kontekst polityczny i społeczny. Zola podkreślał, iż nie jest to kronika jednego strajku w Anzin, ale próba zestawienia wydarzeń z różnych protestów robotniczych w epoce II Cesarstwa.

6. „Lord of the Flies” [Władca Much], adaptacja specyficznej formy dystopii (anty-utopii) Williama Goldinga o tym samym tytule z 1954 r. Władca much doczekał się trzech adaptacji filmowych:Lord of the Flies (1963), w reżyserii Peter Brook; Lord of the Flies (1990), w reż. Harry Hook oraz Alkitrang dugo (1976), film filipiński z rolą żeńską.

Powieść Goldinga opisuje mechanizmy społeczne, pokazuje degradację wartości, która umożliwia narodziny tyranii. Proces ten czytelnik/widz obserwuje na przykładzie mikrokosmosu, jakim jest wyspa. Starsi chłopcy reprezentują tu klasę rządzącą, podzieloną na różne frakcje. Maluchy to społeczeństwo, które staje się kartą przetargową w sporach elit. Na poziomie alegorycznym głównym tematem jest konflikt pomiędzy dążeniem do cywilizacji, harmonijnej i pokojowo rządzonej według ustalonych reguł, a Nietzscheańską wolą mocy, która nie toleruje sprzeciwu słabszych. W powieści Goldinga można również odnaleźć opis napięć powstających pomiędzy indywidualną jednostką a zbiorowością, wykazującą syndrom grupowego myślenia, między racjonalną i emocjonalną reakcją na sytuację oraz pomiędzy moralnością a niemoralnością. Powieść pokazuje, jak do tego typu napięć dochodzi i jak ludzie podlegają ich wpływom.

 

3 uwagi do wpisu “Polecane przez Demaskatora

  1. Biografia dr doc. Józefa Kossowskiego – cybernetyka społecznahttp://twx.bloog.pl/id,3930592,title,ZAKLAMANA-KONFERENCJA-IPN-u-Nurt-Narodowy-Opozycji-Demokratycznej-w-PRL-1955-1990,index.html

    Polubienie

  2. Why would George Orwell, a socialist writer, write 1984, a book about socialism being bad?

    This is something people often get wrong about George Orwell. He wasn’t just a raving socialist who advocated for revolution; he was a traditionalist with a deep love of old English values. His longest and most lasting hatred was not capitalism or individualism, but totalitarianism.

    Politically speaking, after the Spanish Civil War he became an ardent democratic socialist, with an emphasis on the democratic. A quote from Why I Write (1946) demonstrates this well:

    “Every line of serious work that I have written since 1936 has been written, directly or indirectly, against totalitarianism and for democratic socialism, as I understand it.”

    Both Animal Farm and 1984 (published in 1945 and 1949 respectively) fit into this category, and so both must be viewed as critiques of authoritarianism rather than socialism.

    Specifically, both are criticisms of Stalin. Animal Farm reflects the events leading up to the Russian Revolution in 1917, moving through into the Stalinist era in the 1930s and 1940s. The transition from ‘brave new world’ to ‘different rulers, same rule’ is the main theme of the novella. 1984 is about government overreach, repressive regimentation and governmental surveillance. Winston Smith’s job of revising history is based on Stalin’s habits of airbrushing photographs and revising encyclopaedias. The general theme of betrayed revolution is particularly in reference to Stalinism, as opposed to the Trotskyism-lite that Orwell preferred.

    A popular phrase often used by conservatives regarding 1984 is that “it’s a warning, not a guidebook”. People who say that are right in one respect, but wrong in one crucial aspect; it’s not a warning against socialists, it’s a warning for socialists. Both it and Animal Farm are about a world beyond socialism, a socialist world endangered – not by rightist reactionaries – but by those who would hijack the inevitable revolution and use it to further their own aims.

    In Orwell’s eyes, such a course of action is not just despicable, but evil. That’s why he wrote 1984, not as a criticism of his own socialist message.

    Źródło: portal wiedzy Quora.com https://qr.ae/TWvtSZ

    Polubienie

  3. Pingback: Jak można odnieść sukces w życiu – eudajmonistyczna perspektywa | Biologiczno-Historyczna Socjologia Krytyczna

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s